יום שני, 5 במאי 2014

אנו אוהבים אותך מולדת

אנו אוהבים אותך מולדת 
מעט מהשירים המרגשים לערב המיוחד הזה



פה שוכנים ביחד עצב ותפארת, משוריין חרוך ושם של אלמוני ...
באב אל וואד הוא לא רק שיר נפלא של חיים גורי. הוא אייקון מונומנטלי
בזכרון הקולקטיבי שלנו, במיוחד בביצוע ההירואי של יפה ירקוני, 
שכל כך צרוב בתודעה הישראלית



את זמר הפלוגות נשיר לך למזכרת, //  אפל, אפל הואדי, המישמר, הכן! //  
הלכה, הלכה פלוגה בלילה בשרשרת, //   הלכה פלוגת שדה לאש ולמגן


בהרים כבר השמש מלהטת //  ובעמק עוד נוצץ הטל, //  אנו אוהבים אותך, מולדת, //
בשמחה, בשיר ובעמל // ממורדות הלבנון עד ים המלח //  נעבור אותך במחרשות, //  
אנו עוד ניטע לך ונבנה לך, //  אנו ניפה אותך מאד 


פה בארץ חמדת אבות  //  תגשמנה כל התקוות  //  פה נחיה ופה ניצור, //  
חיי אושר חיי דרור. // פה תהא השכינה שורה //  פה תפרח גם שפת התורה.



האמיני יום יבוא טוב יהיה מבטיח לך
לחבק אותך אבוא, והכל אשיח לך




בואו נשים היום הציניות בצד, ובואו הצטרפו אלי לטריפ מרומם נפש של
שירי אהבת מולדת. אני יודעת, "זה אולי מיושן. זה נשמע ציוני. אבל ככה אני,
וכזו בשבילי, היא הארץ שלי".  כי הארץ הזאת - שמעון ישראלי


חג עצמאות שמח לכל החוגגים.
ישראל שלי חוגגת 
ונאוה ומתמוגגת,
היא עוד תחגוג יובל אלפיים


אין לי ארץ אחרת 
גם אם אדמתי בוערת
רק מילה בעברית חודרת
אל עורקיי, אל נשמתי
בגוף כואב, בלב רעב
כאן הוא ביתי


כאן ביתי פה אני נולדתי, 
במישור אשר על שפת הים,
כאן החברים איתם גדלתי,
ואין לי שום מקום אחר בעולם.



אנחנו לא, אנחנו לא נפסיק לשיר
מה לעשות, זוהי ארצנו היחידה, 
עוד יהיה טוב, ואין זו אין זו אגדה, 
ועוד נזכה, לראות זריחה של יום בהיר 
ומשום כך אנחנו ממשיכים לשיר 
https://www.youtube.com/watch?v=k3jgDXgeUP8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה